Crisiscommunicatie: wat is dat?

Van de week kriebelden mijn handen. Een onverwachte gebeurtenis en een bedrijf dat daarop moet reageren. De telefoon staat roodgloeiend. Wat moet je doen? Hoe kan je dit aanpakken? Wat kan je al wel en niet communiceren en intussen vraagt iedereen wat er aan de hand is en wat je gaat doen. En ben je zelf nog zoekende wat er aan de hand is en hoe je het gaat aanpakken.

In geval van een zogenaamde crisis is het zaak snel actie te ondernemen en de verschillende doelgroepen de juiste informatie te geven. Wat zeg je tegen wie? wat kan je al zeggen? wie ga je het eerst terugbellen? hoe ga je met wie communiceren?

Het mooiste zou zijn als je zo’n plan al achter de hand hebt zodat je in geval van een crisis niet het wiel hoeft uit te vinden maar je verschillende doelgroepen en hoe je ze gaat bereiken en waar al klaar hebt liggen. Een crisiscommunicatieplan!

Open de link voor meer Nieuws-items.

Social Media: je kunt er niet meer omheen

Social Media: je kunt er niet meer omheen. Het hoort echt thuis in het rijtje communicatiemiddelen die je kunt inzetten om je doel te bereiken. Het verhoogt je naamsbekendheid, je komt weer even op het netvlies van je klanten en andere relaties, je kunt inspelen op de actualiteit en je kan snel reageren op reacties. Je doelgroep is aanwezig op de social media, daar moet je ze bereiken om te laten weten dat je er bent, wat je voor hen kan betekenen en waarom ze vooral bij jou moeten zijn.

Op de link voor meer Nieuws-items.